LUTY 2024
Najbliższe posiedzenie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej odbędzie się w dniu 4 marca 2024 roku.
– godziny przyjęć Współwłaścicieli: 16:40 – 17:00, w dniu spotkania Zarządu.
– Najpilniejsze zgłoszenia i sprawy prosimy przekazać:
– telefonicznie – w Biurze Administratora DCON w Kłodzku,
– pisemnie – pocztą elektroniczną lub do skrzynki podawczej.
Przypominamy Współwłaścicielom o podjętej przez Zarząd decyzji, o przyjmowaniu wniosków Współwłaścicieli dotyczących Wspólnoty
tylko i wyłącznie w
FORMIE PISEMNEJ.
na zebraniu ZWM w m-cu lutym przyjęto interesantów oraz omówiono następujące tematy:
– na zebranie Zarządu nie zgłosił się żaden ze Współwłaścicieli.
– Administrator przekazał informacje w sprawie:
1) podjętych działań związanych ze zleceniem przeprowadzenia oceny stanu technicznego dachów we wszystkich blokach naszego osiedla. Została podjęta decyzja o zleceniu napraw ujawnionych usterek firmie dekarskiej. Miejsca objęte naprawami zostaną ujęte w dokumentacji technicznej dachów, w celu objęcia ich okresem gwarancyjnym.
2) podjętych działań dotyczących ujawnianych usterek i nieprawidłowości, po wykonanej termomodernizacji. Wykonawca termomodernizacji został pisemnie wezwany do ich usunięcia. Z uwagi na brak realizacji umowy w zakresie udzielonej gwarancji na wykonane prace, została podjęta decyzja o zleceniu tych napraw innej firmie. Naprawy zostaną wykonane w ramach rękojmi. Ich kosztami zostanie obciążony wykonawca termomodernizacji.
2) Zapoznano się z czynnościami podjętymi ws uzyskania pozwolenia ze Spółki Gazowej, na ewentualne wykonanie przyłącza gazowego do kotłowni gazowej. Wspólnota uzyskała zgodę na wykonanie przyłącza i zostało zlecone wykonanie projekty takiego przyłącza i kosztorys budowy takiej kotłowni. Materiały te zostaną przekazane Współwłaścicielom na planowanym w tym roku Walnym Zebraniu, w celu podjęcia Uchwały Współwłaścicieli,
3) Na podstawie otrzymanego rozliczania z firmy Calor, zostały dokonane przeliczenia zużytego ciepła na budynkach nr 4 – 16, 18 – 30 i 32 – 42. Zostanie przygotowane zestawienie kolejności docieplenia tych budynków, w przypadku podjęcia decyzji o termomodernizacji prowadzonej systemem gospodarczym (z własnych środków),
4) Na podstawie otrzymanego rozliczania z firmy Calor dokonano porównania zużycia ciepła na naszym osiedlu do roku 2022. Z przekazanych danych wynika, że zużycia ciepła w roku 2023 było niższe od zużycia ciepła w roku 2022 o
545 GJ.
Przypominamy, że prowadzenie prac termomodernizacyjnych w systemie gospodarczym, uzależnione jest od systematycznych wpłat na fundusz eksploatacyjny i remontowy, oraz spłatę istniejącego zadłużenia przez poszczególnych Współwłaścicieli.
W bieżącym miesiącu, w czasie pracy Zarząd Wspólnoty przeprowadził następujące czynności:
Podjęto interwencje w/s:
– wymiany uszkodzonych wodomierzy,
– uszkodzeń nawierzchni na parkingach wewnętrznych Wspólnoty,
– zlecenia naprawy nawierzchni uszkodzonych trawników przez firmę wykonującą remont chodników,
– nieszczelności instalacji wodnej w kl nr 4, gdzie podjęto decyzję o odłączeniu jednego z mieszkań od zasilania w wodę,
- PRZYPOMINAMY o całkowitym zakazie dokonywania na terenie Wspólnoty samodzielnych nasadzeń drzew i krzewów.
PRZYPOMINAMY, że właściciele zwierząt mają
OBOWIĄZEK
sprzątania odchodów po swoich zwierzętach.
Obowiązek ten dotyczy zarówno terenów zielonych,
jak i ciągów komunikacyjnych.
WAŻNE:
- Sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Informujemy, że w przypadku przekroczenia kwoty 1000 zł zadłużenia w opłatach, zostaje automatycznie wszczęta procedura postępowania sądowego – egzekucyjnego. Przypominamy, że warunkiem wyrażenia zgody na rozłożenie zadłużenia na rzecz Wspólnoty na raty, jest wpłacanie na bieżąco aktualnych opłat.
- Używajmy racjonalnie ciepłej wody w mieszkaniach. Właściwe użytkowanie CO i ciepłej wody będzie miało znaczący wpływ na wysokość naszych rachunków.
- Prosimy o zgłaszanie na bieżąco wszelkich uwag związanych z dostawą ciepłej wody. Przypominamy również o zakazie samodzielnej regulacji przez Mieszkańców zaworów na pionach CWU i CO.
- W przypadku stwierdzenia awarii wodomierzy, prosimy przekazywać informacje NIEZWŁOCZNIE do biura Administratora.
- Sprawa utrzymania porządku na naszym osiedlu. W przypadku stwierdzenia uwag co do utrzymania porządku na osiedlu – prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszelkich uwag związanych z utrzymaniem czystości na terenie Osiedla.
- Prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszystkich, ujawnionych usterek na częściach wspólnych.
Przypominamy:
WAŻNE !!!!! ODPADY !!!!!
SEGREGACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyną możliwością uniknięcia znaczących podwyżek cen za wywóz odpadów jest
WŁAŚCIWA SEGREGACJA ODPADÓW
w naszych gospodarstwach domowych i ich wyrzucanie do
ODPOWIEDNICH KONTENERÓW.
Następny wywóz gabarytów z terenu Osiedla planowany jest w okresie jesiennym.
Przypominamy o zakazie wynoszenia i składowania do tego czasu
gabarytów
w rejonie kontenerów na odpady.
Odpady z remontów mieszkań właściciele zobowiązania są do wywożenia na odpowiednie składowisko,
na własny koszt.
Czynność tę można zlecić wyspecjalizowanym firmom.
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej