SIERPIEŃ 2024
Najbliższe posiedzenie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej odbędzie się w dniu 2 września 2024 roku.
– godziny przyjęć Współwłaścicieli: 16:40 – 17:00, w dniu spotkania Zarządu.
– Najpilniejsze zgłoszenia i sprawy prosimy przekazać:
– telefonicznie – w Biurze Administratora DCON w Kłodzku,
– pisemnie – pocztą elektroniczną lub do skrzynki podawczej.
Przypominamy Współwłaścicielom o podjętej przez Zarząd decyzji, o przyjmowaniu wniosków Współwłaścicieli dotyczących Wspólnoty
tylko i wyłącznie w
FORMIE PISEMNEJ.
na zebraniu ZWM w m-cu sierpniu przyjęto interesantów:
- 1 współwłaściciel w/s zlecenia wykonania naprawy obróbki blacharskiej po wykonanej termomodernizacji. Zlecono Administratorowi dokonanie sprawdzenia tego zgłoszenia i ewentualnego zlecenia wykonawcy wykonania naprawy gwarancyjnej.
- 3 współwłaścicieli z kl nr 10 w/s zalewania ich mieszkań poprzez wyciek z pionu kanalizacyjnego. Podjęto decyzję o zleceniu naprawy wyspecjalizowanej firmie, pod warunkiem wyrażenia zgody przez jednego z właścicieli mieszkań na wykonanie tej naprawy. Zobowiązano Administratora do podjęcia negocjacji w tej sprawie z tym właścicielem.
oraz omówiono następujące tematy:
1) sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Administrator przekazał zestawienie dłużników za I półrocze 2024 r. Trwają postępowania sądowe o uzyskanie nakazów komorniczych.
W jednym z przypadków zapadł wyrok w sprawie uznania długu w stosunku do Wspólnoty przez spadkobiercę zmarłego Właściciela.
W drugim przypadku oczekujemy na wyrok komorniczy zezwalający na przeprowadzenie licytacji zadłużonego mieszkania.
– Administrator przekazał informacje w sprawie:
1) ukończeniem prac związanych z przygotowaniem dokumentacji technicznej i finansowej wykonania kotłowni gazowej. Firma wykonująca tę usługę wykonała już niezbędną dokumentacją techniczną. Została przygotowana prognoza dotycząca kosztów przesyłu CO i CWU obecną siecią przesyłową oraz amortyzacja kosztów utrzymania tej sieci przesyłowej w przyszłości. Została wykonana dokumentacja zawierająca kosztorys wykonania urządzeń (pompy, zbiorniki, kominy) służących do obsługi kotłów.
2) W imieniu Zarządu Administrator wystąpił do PSG o podpisanie umowy na wykonanie przyłączy gazowych do poszczególnych budynków.
3) Po skompletowaniu pełnej dokumentacji Zarząd wspólnie z Administratorem ustali termin Walnego Zebrania Współwłaścicieli, na którym zostanie przedstawiony przygotowany projekt i kosztorys prac.
4) Przygotowaniem prac związanych z wymianą wodomierzy na naszym Osiedlu.
UWAGA !!!!!!
Przypominamy, że osoby które nie dokonają wymiany
wodomierzy nieposiadających legalizacji,
zostaną obciążone za zużycie wody w systemie
RYCZAŁTOWYM.
W bieżącym miesiącu, w czasie pracy Zarząd Wspólnoty przeprowadził następujące czynności:
Podjęto interwencje w/s:
– zalewania mieszkań w pionie sanitarnym w kl nr 10. Przeprowadzone zostały oględziny zalanych mieszkań oraz przeprowadzono negocjacje z jednym ze Współwłaścicieli.
– usunięcia zanieczyszczeń w rynnach odpływowych w budynku 4 – 16.
– spotkanie z mieszkańcami budynku 4 – 16 w sprawie termomodernizacji ich budynku.
– sprawdzono realizację wykonania przeglądu technicznego dachów i wykonania naprawy ubytków i uszkodzeń w poszyciu dachów.
– sprawdzono realizację napraw gwarancyjnych przy elewacji i obróbkach blacharskich w budynku nr 58 – 70.
– zgłoszenia wykonania przyłącza sanitarnego przez Właściciela jednego z mieszkań do ogólnego węzła sanitarnego.
PRZYPOMNAMY
Współwłaścicielom o obowiązku zakończenia wszystkich prac remontowych na instalacji centralnego ogrzewania do końca miesiąca września.
PRZYPOMINAMY, że właściciele zwierząt mają
OBOWIĄZEK
sprzątania odchodów po swoich zwierzętach.
Obowiązek ten dotyczy zarówno terenów zielonych,
jak i ciągów komunikacyjnych.
PRZYPOMINAMY o całkowitym zakazie dokonywania na terenie Wspólnoty samodzielnych nasadzeń drzew i krzewów.
PRZYPOMINAMY !!!
Prowadzenie prac termomodernizacyjnych w systemie gospodarczym, uzależnione jest od systematycznych wpłat na fundusz eksploatacyjny i remontowy, oraz spłatę istniejącego zadłużenia przez poszczególnych Współwłaścicieli.
WAŻNE:
- Sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Informujemy, że w przypadku przekroczenia kwoty 1000 zł zadłużenia w opłatach, zostaje automatycznie wszczęta procedura postępowania sądowego – egzekucyjnego. Przypominamy, że warunkiem wyrażenia zgody na rozłożenie zadłużenia na rzecz Wspólnoty na raty, jest wpłacanie na bieżąco aktualnych opłat.
- Używajmy racjonalnie ciepłej wody w mieszkaniach. Właściwe użytkowanie CO i ciepłej wody będzie miało znaczący wpływ na wysokość naszych rachunków.
- Prosimy o zgłaszanie na bieżąco wszelkich uwag związanych z dostawą ciepłej wody. Przypominamy również o zakazie samodzielnej regulacji przez Mieszkańców zaworów na pionach CWU i CO.
- W przypadku stwierdzenia awarii wodomierzy, prosimy przekazywać informacje NIEZWŁOCZNIE do biura Administratora.
- Sprawa utrzymania porządku na naszym osiedlu. W przypadku stwierdzenia uwag co do utrzymania porządku na osiedlu – prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszelkich uwag związanych z utrzymaniem czystości na terenie Osiedla.
- Prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszystkich, ujawnionych usterek na częściach wspólnych.
Przypominamy:
WAŻNE !!!!! ODPADY !!!!!
SEGREGACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyną możliwością uniknięcia znaczących podwyżek cen za wywóz odpadów jest
WŁAŚCIWA SEGREGACJA ODPADÓW
w naszych gospodarstwach domowych i ich wyrzucanie do
ODPOWIEDNICH KONTENERÓW.
Następny wywóz gabarytów z terenu Osiedla planowany jest w okresie wiosennym.
Przypominamy o zakazie wynoszenia i składowania do tego czasu
gabarytów
w rejonie kontenerów na odpady.
Odpady z remontów mieszkań właściciele zobowiązania są do wywożenia na odpowiednie składowisko,
na własny koszt.
Czynność tę można zlecić wyspecjalizowanym firmom.
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej