Zebranie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej

SPRAWOZDANIE Z PRACY ZARZĄDU MAJ 2025

Najbliższe posiedzenie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej odbędzie się w dniu 2 czerwca 2025 roku.

– godziny przyjęć Współwłaścicieli: 16:40 – 17:00, w dniu spotkania Zarządu.
– Najpilniejsze zgłoszenia i sprawy prosimy przekazać:
– telefonicznie – w Biurze Administratora DCON w Kłodzku,
– pisemnie – pocztą elektroniczną lub do skrzynki podawczej.
Przypominamy Współwłaścicielom o podjętej przez Zarząd decyzji, o przyjmowaniu wniosków Współwłaścicieli dotyczących Wspólnoty
tylko i wyłącznie w FORMIE PISEMNEJ.

Na zebraniu ZWM w m-cu maju przyjęto interesantów:
– żaden ze Współwłaścicieli nie zgłosił się na posiedzenie Zarządu.
oraz omówiono następujące tematy:
1)    Sprawa Walnego Zebrania Współwłaścicieli naszej Wspólnoty. Omówiono Projekty uchwał przygotowanych przez Administratora. Zarząd zatwierdził projekty i przyjął je do przedstawienia na Walnym Zebraniu. Omówiono etap przygotowań do organizacji Zebrania i niezbędnych czynności do realizacji, przed jego organizacją.
2)    Sprawa planowanego zakończenia prac związanych z remontem ul. Słonecznej. Omówiono aktualne etap prac i możliwości wykonania remontów nawierzchni wjazdów i parkingów – zgodnie z deklaracją p. Burmistrza i głównego wykonawcy prac.
3)    Sprawa wykonania przyłączy gazowych do kotłowni w poszczególnych budynkach. Administrator przedstawił aktualny stan uzgodnień z PSG i zakreślonego przez wykonawcę przyłączy terminu ich realizacji.
4)    Sprawa pozyskania środków zewnętrznych na wykonanie termomodernizacji pozostałych budynków na Osiedlu. P. Prezes Maciej Pączka przedstawił uzgodnienia z bankiem w/s ewentualnego kredytu na wykonanie termomodernizacji, zasad finansowania prac, ewentualnej promesy udzielanej przez państwo oraz sposobu spłaty kredytu. Na zebraniu Zarządu podjęto decyzję o przedstawieniu Współwłaścicielom omówionej oferty na Walnym Zebraniu i poddania tematu pod dyskusję.
– Administrator przekazał informacje w sprawie:
1) Wykonania końcowych prac związanych z wymianą wodomierzy na naszym Osiedlu. Prosimy o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi na tablicach ogłoszeń dotyczącymi kosztów wymiany wodomierzy. Do Administratora i Zarządu docierają informacje, o rozpowszechnianiu przez niektórych z mieszkańców naszego Osiedla, nieprawdziwych informacji o bezzasadności wymiany wodomierzy.

PRZYPOMINAMY !!!!!
Obowiązkiem właściciela mieszkania jest legalizacja wodomierzy w okresach 5-cio letnich.
UWAGA !!!!!!
Przypominamy, że osoby które nie dokonają wymiany
wodomierzy nieposiadających legalizacji,
zostaną obciążone za zużycie wody w systemie
RYCZAŁTOWYM.

W bieżącym miesiącu Zarząd Wspólnoty przeprowadził następujące czynności:
Podjęto interwencje w/s:
– przygotowania placu na kontenery na odpady komunalne, w rejonie klatki schodowej nr 20.
– przegląd terenu Osiedla pod katem prawidłowego wykonania rac ziemnych po zakończonych pracach związanych z remontem ul. Słonecznej. Wykonawca prac porządkowych na terenie Osiedla zgłosił swoje uwagi, co do sposobu uzupełnienia ubytków ziemi na trawnikach, graniczących z terenem Gminy.
– awarii kanalizacji w budynku 18 – 32,
– przeciekania zabezpieczenia włazów dachowych w budynku 4 – 16,
– awarii prądu w budynku 32 – 42,
– niszczenia przez kierowców terenów zielonych na Osiedlu, poprzez wjeżdżanie na trawniki,
– zgodnie z ustaleniami z Walnego Zebrania odbyło się spotkanie  Administratora z Współwłaścicielami, w/s uwag zgłoszonych do rozliczenia za rok 2024 i wypracowania wspólnego stanowiska w tej sprawie. Po omówieniu uwag i spostrzeżeń – uzgodniono kolejny termin spotkania w tej sprawie.

PRZYPOMINAMY !!!!!!!!!!!!!!!!!!
O całkowitym zakazie parkowania na trawnikach, chodnikach i placach
Znajdujących się poza miejscami parkingowymi.
Takie naruszenia będą zgłaszane do Administratora i na Policję.

PRZYPOMINAMY, że właściciele zwierząt mają
OBOWIĄZEK
sprzątania odchodów po swoich zwierzętach.
Obowiązek ten dotyczy zarówno terenów zielonych,
jak i ciągów komunikacyjnych.

Z UWAGI NA WYSTĘPUJĄCE TRUDNOŚCI NA RYNKU USŁUG BUDOWLANYCH – W SZCZEGÓLNOŚCI USŁUG DEKARSKICH I MURARSKICH – PROSIMY MIESZKAŃCÓW OSIEDLA, O PRZEKAZYWANIE DO ADMINISTRTORA INFORMACJI O FIRMACH. KTÓRE CHCIAŁYBY WYKONYWAĆ PRACE ZLECONE NA NASZYM OSIEDLU.
PRZYPOMINAMY
o całkowitym zakazie dokonywania na terenie Wspólnoty samodzielnych nasadzeń drzew i krzewów.
PRZYPOMINAMY !!!
Prowadzenie prac termomodernizacyjnych w systemie gospodarczym, uzależnione jest od systematycznych wpłat na fundusz eksploatacyjny i remontowy, oraz spłatę istniejącego zadłużenia przez poszczególnych Współwłaścicieli.

WAŻNE:
·        Sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Informujemy, że w przypadku przekroczenia kwoty 1000 zł zadłużenia w opłatach, zostaje automatycznie wszczęta procedura postępowania sądowego – egzekucyjnego. Przypominamy, że warunkiem wyrażenia zgody na rozłożenie zadłużenia na rzecz Wspólnoty  na raty, jest wpłacanie na bieżąco aktualnych opłat.
·        Używajmy racjonalnie ciepłej wody w mieszkaniach. Właściwe użytkowanie CO i ciepłej wody będzie miało znaczący wpływ na wysokość naszych rachunków.
·        Prosimy o zgłaszanie na bieżąco wszelkich uwag związanych z dostawą ciepłej wody. Przypominamy również o zakazie samodzielnej regulacji przez Mieszkańców zaworów na pionach CWU i CO.
·        W przypadku stwierdzenia awarii wodomierzy, prosimy przekazywać informacje NIEZWŁOCZNIE do biura Administratora.
·        Sprawa utrzymania porządku na naszym osiedlu. W przypadku stwierdzenia uwag co do utrzymania porządku na osiedlu – prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszelkich uwag związanych z utrzymaniem czystości na terenie Osiedla.

·        Prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszystkich, ujawnionych usterek na częściach wspólnych.

Przypominamy:
WAŻNE !!!!!        ODPADY !!!!!
SEGREGACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyną możliwością uniknięcia znaczących podwyżek cen za wywóz odpadów jest
WŁAŚCIWA SEGREGACJA ODPADÓW
w naszych gospodarstwach domowych i ich wyrzucanie do
ODPOWIEDNICH KONTENERÓW.

Następny wywóz gabarytów z terenu Osiedla planowany jest w okresie jesennym.

Przypominamy o zakazie wynoszenia i składowania do tego czasu
gabarytów
w rejonie kontenerów na odpady.
Odpady z remontów mieszkań właściciele zobowiązania są do wywożenia na odpowiednie składowisko,
na własny koszt.
Czynność tę można zlecić wyspecjalizowanym firmom.

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej

Ogłoszenie !

Informujemy, że odbiór odpadów z terenu Osiedla, kwalifikowanych jako ODZIEŻ odbędzie się w dniu 28 maja 2025 roku.

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej

Ogłoszenie !

W związku z zakończeniem remontu ul. Słonecznej, przypominamy wszystkim mieszkańcom o obowiązującym zakazie parkowania pojazdów na terenie Osiedla, poza miejscami do tego wyznaczonymi. 

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej

Kumunikat !

Walne Zebranie Wspólnoty Mieszkaniowej Słoneczna 4 – 108 odbędzie się w dniu 10 maja 2025 r, o godzinie 10:00, w Miejskim Ośrodku Kultury w Szczytnej przy ul. Sienkiewicza 16.

Zapraszamy.

Zebranie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej

MARZEC 2025

Najbliższe posiedzenie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej odbędzie się w dniu 7 kwietnia 2025 roku.

– godziny przyjęć Współwłaścicieli: 16:40 – 17:00, w dniu spotkania Zarządu.
– Najpilniejsze zgłoszenia i sprawy prosimy przekazać:
– telefonicznie – w Biurze Administratora DCON w Kłodzku,
– pisemnie – pocztą elektroniczną lub do skrzynki podawczej.
Przypominamy Współwłaścicielom o podjętej przez Zarząd decyzji, o przyjmowaniu wniosków Współwłaścicieli dotyczących Wspólnoty
tylko i wyłącznie w FORMIE PISEMNEJ.

na zebraniu ZWM w m-cu marcu przyjęto interesantów:
– 1 współwłaściciel w/s ustawienia ławki przed klatką schodową nr 8. Zlecono Administratorowi sprawdzenie, czy na terenie Osiedla znajdują się „wolne” ławki. Jeżeli takich ławek nie będzie, to dopiero wówczas zostanie podjęta decyzja o ewentualnym zakupie nowych ławek.
– 1 współwłaściciel w/s rozliczenia indywidualnego za rok 2024. Przekazano informację, że w dniu 31 marca Administrator będzie w sprawie indywidualnych rozliczeń pełnił dyżur w Biurze, w godz. 16 – 18.
oraz omówiono następujące tematy:
1)    Sprawa lokalu socjalno – rehabilitacyjnego w kl nr 42. Odbyło się wstępne spotkanie z pracownikami OPS w Szczytnej w sprawie wynajęcia tego lokalu osobie z niepełnosprawnością w stopniu znacznym. Przeprowadzono odbiór lokalu po poprzednim dzierżawcy oraz sporządzono protokół przekazania lokalu do dzierżawy nowej osobie. Osoba ta spełnia wszystkie warunki określone dla lokalu socjalno-rehabilitacyjnego.
PRZYPOMINAMY
o całkowitym zakazie dokonywania na terenie Wspólnoty samodzielnych nasadzeń drzew i krzewów.
– Administrator przekazał informacje w sprawie:
1) Wstępnych ustaleń z bankiem w/s  ewentualnego udzielenia Wspólnocie kredytu na dokończenie termomodernizacji Osiedla i docieplenia pozostałych bloków. Ze wstępnych ustaleń wynika, że wysokość oprocentowania takiego kredytu będzie wynosić od 6-7 procent (z uwzględnieniem dofinansowania ze środków KPO).
2) Kontynuowaniu prac związanych z wymianą wodomierzy na naszym Osiedlu.  Prosimy o zapoznanie się z informacjami umieszczonymi na tablicach ogłoszeń dotyczącymi kosztów wymiany wodomierzy. Do Administratora i Zarządu docierają informacje, o rozpowszechnianiu przez niektórych z mieszkańców naszego Osiedla, nieprawdziwych informacji o bezzasadności wymiany wodomierzy.

PRZYPOMINAMY !!!!!
Obowiązkiem właściciela mieszkania jest legalizacja wodomierzy w okresach 5-cio letnich.
UWAGA !!!!!!
Przypominamy, że osoby które nie dokonają wymiany
wodomierzy nieposiadających legalizacji,
zostaną obciążone za zużycie wody w systemie
RYCZAŁTOWYM.

W bieżącym miesiącu, w czasie pracy Zarząd Wspólnoty przeprowadził następujące czynności:
Podjęto interwencje w/s:
– przygotowania mieszkania socjalno – rehabilitacyjnego w kl. 42 do ponownego wynajęcia dla osoby niepełnosprawnej.
– podjęcia prac związanych z renowacją placu na kontenery na odpady komunalne, w rejonie klatki schodowej nr 20.
– przegląd małej architektury (ławki, pojemniki na odpady, pojemniki „psi pakiet”, itp., na terenie naszego Osiedla.
– spotkanie z Radnymi z okręgu naszego Osiedla w/s prawidłowego odbioru nowej kategorii odpadów „ODZIEŻ” z terenu Osiedla. Ze wstępnych ustaleń wynika, że firma Usługi Komunalne cyklicznie (co 2 – 3 miesiące) będzie odbierać spec lanie przystosowanym do tego pojazdem worki z odpadami w kategorii „ODZIEŻ” z wyznaczonych wcześniej miejsc.

PRZYPOMINAMY, że właściciele zwierząt mają
OBOWIĄZEK
sprzątania odchodów po swoich zwierzętach.
Obowiązek ten dotyczy zarówno terenów zielonych,
jak i ciągów komunikacyjnych.

 

Z UWAGI NA WYSTĘPUJĄCE TRUDNOŚCI NA RYNKU USŁUG BUDOWLANYCH – W SZCZEGÓLNOŚCI USŁUG DEKARSKICH I MURARSKICH – PROSIMY MIESZKAŃCÓW OSIEDLA, O PRZEKAZYWANIE DO ADMINISTRTORA INFORMACJI O FIRMACH. KTÓRE CHCIAŁYBY WYKONYWAĆ PRACE ZLECONE NA NASZYM OSIEDLU.

PRZYPOMINAMY !!!
Prowadzenie prac termomodernizacyjnych w systemie gospodarczym, uzależnione jest od systematycznych wpłat na fundusz eksploatacyjny i remontowy, oraz spłatę istniejącego zadłużenia przez poszczególnych Współwłaścicieli.

WAŻNE:
·        Sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Informujemy, że w przypadku przekroczenia kwoty 1000 zł zadłużenia w opłatach, zostaje automatycznie wszczęta procedura postępowania sądowego – egzekucyjnego. Przypominamy, że warunkiem wyrażenia zgody na rozłożenie zadłużenia na rzecz Wspólnoty  na raty, jest wpłacanie na bieżąco aktualnych opłat.
·        Używajmy racjonalnie ciepłej wody w mieszkaniach. Właściwe użytkowanie CO i ciepłej wody będzie miało znaczący wpływ na wysokość naszych rachunków.
·        Prosimy o zgłaszanie na bieżąco wszelkich uwag związanych z dostawą ciepłej wody. Przypominamy również o zakazie samodzielnej regulacji przez Mieszkańców zaworów na pionach CWU i CO.
·        W przypadku stwierdzenia awarii wodomierzy, prosimy przekazywać informacje NIEZWŁOCZNIE do biura Administratora.
·        Sprawa utrzymania porządku na naszym osiedlu. W przypadku stwierdzenia uwag co do utrzymania porządku na osiedlu – prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszelkich uwag związanych z utrzymaniem czystości na terenie Osiedla.

·        Prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszystkich, ujawnionych usterek na częściach wspólnych.

Przypominamy:
WAŻNE !!!!!        ODPADY !!!!!
SEGREGACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyną możliwością uniknięcia znaczących podwyżek cen za wywóz odpadów jest
WŁAŚCIWA SEGREGACJA ODPADÓW
w naszych gospodarstwach domowych i ich wyrzucanie do
ODPOWIEDNICH KONTENERÓW.

Następny wywóz gabarytów z terenu Osiedla planowany jest w okresie jesennym.

Przypominamy o zakazie wynoszenia i składowania do tego czasu
gabarytów
w rejonie kontenerów na odpady.
Odpady z remontów mieszkań właściciele zobowiązania są do wywożenia na odpowiednie składowisko,
na własny koszt.
Czynność tę można zlecić wyspecjalizowanym firmom.

Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej