WRZESIEŃ 2024
Najbliższe posiedzenie Zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej odbędzie się w dniu 7 października 2024 roku.
– godziny przyjęć Współwłaścicieli: 16:40 – 17:00, w dniu spotkania Zarządu.
– Najpilniejsze zgłoszenia i sprawy prosimy przekazać:
– telefonicznie – w Biurze Administratora DCON w Kłodzku,
– pisemnie – pocztą elektroniczną lub do skrzynki podawczej.
Przypominamy Współwłaścicielom o podjętej przez Zarząd decyzji, o przyjmowaniu wniosków Współwłaścicieli dotyczących Wspólnoty
tylko i wyłącznie w
FORMIE PISEMNEJ.
Na zebraniu ZWM w m-cu wrześniu przyjęto interesantów:
1) 1 współwłaściciel w/s nieszczelności instalacji sanitarnej w mieszkaniu jego sąsiada. Zlecono Administratorowi dokonanie sprawdzenia tego zgłoszenia i ewentualnego zlecenia wykonawcy wykonania ujawnionej awarii na częściach wspólnych.
oraz omówiono następujące tematy:
1) sprawa przygotowania instalacji gazowej do wykonania przyłączy w kotłowniach gazowych. Zostało zaplanowane spotkanie z przedstawicielami władz miasta i PSG o/Wałbrzych.
2) sprawa przeciekających posadzek na balkonach. Administrator przedstawił listę najpilniejszych zgłoszeń i napraw. Dzięki współpracy z jednym z lokatorów udało się znaleźć firmę budowlaną, która podjęła się wykonania napraw balkonów na terenie naszego Osiedla.
Z UWAGI NA WYSTĘPUJĄCE TRUDNOŚCI NA RYNKU USŁUG BUDOWLANYCH – W SZCZEGÓLNOŚCI USŁUG DEKARSKICH I MURARSKICH – PROSIMY MIESZKAŃCÓW OSIEDLA, O PRZEKAZYWANIE DO ADMINISTRTORA INFORMACJI O FIRMACH. KTÓRE CHCIAŁYBY WYKONYWAĆ PRACE ZLECONE NA NASZYM OSIEDLU.
– Administrator przekazał informacje w sprawie:
1) stanem prac związanych z przygotowaniem dokumentacji technicznej i finansowej wykonania kotłowni gazowej. Obecnie posiadamy już niezbędną dokumentacją techniczną. Została wykonana dokumentacja zawierająca kosztorys wykonania urządzeń (pompy, zbiorniki, kominy) służących do obsługi kotłów. Na spotkaniu z przedstawicielami PSG w dniu 6 września uzgodniono kalendarz niezbędnych prac do wykonania przyłączy gazowych.
2) Po opracowaniu kalendarza prac i terminów ich realizacji Zarząd wspólnie z Administratorem ustali termin Walnego Zebrania Współwłaścicieli, na którym zostanie przedstawiony przygotowany projekt i kosztorys prac.
4) Przygotowaniem prac związanych z wymianą wodomierzy na naszym Osiedlu.
UWAGA !!!!!!
Przypominamy, że osoby które nie dokonają wymiany
wodomierzy nieposiadających legalizacji,
zostaną obciążone za zużycie wody w systemie
RYCZAŁTOWYM.
W bieżącym miesiącu, w czasie pracy Zarząd Wspólnoty przeprowadził następujące czynności:
Podjęto interwencje w/s:
– usunięcia zanieczyszczeń w rynnach odpływowych w budynku 4 – 16.
– naprawy przeciekających daszków nad wejściami do klatek schodowych w budynku 4 – 16,
– sprawdzono realizację wykonania przeglądu technicznego dachów i wykonania naprawy ubytków i uszkodzeń w poszyciu dachów.
– sprawdzono realizację napraw gwarancyjnych przy elewacji i obróbkach blacharskich w budynku nr 58 – 70.
– sprawdzono realizację zleconego czyszczenia rynien,
– w związku ze znacznym spadkiem temperatury powietrza i licznymi prośbami mieszkańców, podjęto decyzję o rozpoczęciu sezonu grzewczego. W miesiącu wrześniu zobowiązano dostawcę ciepła do wykonania przeglądu instalacji CO i automatyki pogodowej – sterującej pracą kotłowni.
PRZYPOMNAMY
Współwłaścicielom, że po napełnieniu instalacji CO, do końca sezonu grzewczego, nie będzie możliwości wykonywania prac remontowych na instalacji centralnego ogrzewania.
PRZYPOMINAMY, że właściciele zwierząt mają
OBOWIĄZEK
sprzątania odchodów po swoich zwierzętach.
Obowiązek ten dotyczy zarówno terenów zielonych,
jak i ciągów komunikacyjnych.
PRZYPOMINAMY o całkowitym zakazie dokonywania na terenie Wspólnoty samodzielnych nasadzeń drzew i krzewów.
PRZYPOMINAMY !!!
Prowadzenie prac termomodernizacyjnych w systemie gospodarczym, uzależnione jest od systematycznych wpłat na fundusz eksploatacyjny i remontowy, oraz spłatę istniejącego zadłużenia przez poszczególnych Współwłaścicieli.
WAŻNE:
· Sprawa dłużników naszej Wspólnoty. Informujemy, że w przypadku przekroczenia kwoty 1000 zł zadłużenia w opłatach, zostaje automatycznie wszczęta procedura postępowania sądowego – egzekucyjnego. Przypominamy, że warunkiem wyrażenia zgody na rozłożenie zadłużenia na rzecz Wspólnoty na raty, jest wpłacanie na bieżąco aktualnych opłat.
· Używajmy racjonalnie ciepłej wody w mieszkaniach. Właściwe użytkowanie CO i ciepłej wody będzie miało znaczący wpływ na wysokość naszych rachunków.
· Prosimy o zgłaszanie na bieżąco wszelkich uwag związanych z dostawą ciepłej wody. Przypominamy również o zakazie samodzielnej regulacji przez Mieszkańców zaworów na pionach CWU i CO.
· W przypadku stwierdzenia awarii wodomierzy, prosimy przekazywać informacje NIEZWŁOCZNIE do biura Administratora.
· Sprawa utrzymania porządku na naszym osiedlu. W przypadku stwierdzenia uwag co do utrzymania porządku na osiedlu – prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszelkich uwag związanych z utrzymaniem czystości na terenie Osiedla.
· Prosimy o zgłaszanie na bieżąco do Administratora wszystkich, ujawnionych usterek na częściach wspólnych.
Przypominamy:
WAŻNE !!!!! ODPADY !!!!!
SEGREGACJA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jedyną możliwością uniknięcia znaczących podwyżek cen za wywóz odpadów jest
WŁAŚCIWA SEGREGACJA ODPADÓW
w naszych gospodarstwach domowych i ich wyrzucanie do
ODPOWIEDNICH KONTENERÓW.
Następny wywóz gabarytów z terenu Osiedla planowany jest w okresie wiosennym.
Przypominamy o zakazie wynoszenia i składowania do tego czasu
gabarytów
w rejonie kontenerów na odpady.
Odpady z remontów mieszkań właściciele zobowiązania są do wywożenia na odpowiednie składowisko,
na własny koszt.
Czynność tę można zlecić wyspecjalizowanym firmom.
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej